سدیم‌دی‌اتیل دیتیوفسفات
(DTP)

مشخصات محصول

اطلاعات بیشتر

مدل

سدیم‌دی‌اتیل دیتیوفسفات(DTP)

تولید کننده

چین

بسته بندی

بشکه 250 کیلوگرمی
مخزن 1000 کیلوگرمی

رنگ

زرد شفاف

حالت ظاهری

مایع

ماده موثره

52% – 49%

سدیم‌دی‌اتیل دیتیوفسفات
(DTP)

مشخصات محصول

اطلاعات بیشتر

مدل

سدیم‌دی‌اتیل دیتیوفسفات(DTP)

تولید کننده

چین

بسته بندی

بشکه 250 کیلوگرمی
مخزن 1000 کیلوگرمی

رنگ

زرد شفاف

حالت ظاهری

مایع

ماده موثره

52% – 49%

آنالیز محصول

برای دریافت آنالیز و مشخصات فنی محصول بر روی لینک زیر کلیک نمائید:

معرفی محصول

دی تیوفسفات‌ها نیز مانند تیونوکربامات، کلکتورهایی هستند که در فلوتاسیون کانی‌های سولفیدی به کار می‌روند. این کلکتورها با افزایش pH محلول، بر روی سطح کانی‌های سولفیدی جذب می‌شوند و باعث جداسازی آن‌ها از مواد بدون ارزش مانند سنگ معدن و غیره می‌شوند.دی تیوفسفات‌ها به عنوان کلکتور در فرآیند شناورسازی مواد معدنی استفاده می‌شوند. آنها این توانایی را دارند که اثر آبگریزی یک عنصر باارزش را بزرگ‌تر کنند تا به راحتی روی کف یا کف تولید شده جذب شوند. آنها را می توان به تنهایی استفاده کرد، اما معمولاً همراه با اگزانتات‌ها یا سایر کلکتورها استفاده می‌شوند.

مصارف و کاربردها

کاربرد اصلی دی‌تیوفسفات‌ها به عنوان کلکتور جانبی در کنار اگزانتات‌ها در فلوتاسیون سنگ معدن مس می‌باشد به خصوص زمانی که خاک اکسید شده باشد، به کار گرفته می‌شود تا از افت عیار کنسانتره جلوگیری کند.دی‌تیوفسفات‌ها به کلکتور در فلوتاسیون سنگ معدن مس هنگامی که ریجکت پیریت در pH قلیایی بین 9.0 و 11.8 مشکل ایجاد می‌کند، استفاده می شود. هنگامی که میزان پیریت در سنگ معدن کم است، از دی‌تیوفسفات‌ها در کنار اگزانتات همراه با آهک استفاده می‌شود.دی‌تیوفسفات‌ها به عنوان کلکتور در فلوتاسیون سنگ آهن نیز زمانی استفاده می‌شوند که سنگ آهن حاوی هماتیت و مگنتیت باشد.

توضیحات فنی

دی‌تیوفسفات‌ها دسته‌ای از ترکیبات آلی هستند که حاوی دو گروه تیولات (RS2O-) متصل به اتم فسفر مرکزی هستند. آنها فرمول کلی (RO)2PS2H را دارند.یکی از اعضای پرکاربرد این خانواده با نام سدیم دی ایزوبوتیل دی تیوفسفات (Sodium diisobutyl dithiophosphat)  و فرمول شیمیایی C8H18NaO2PS2 که دارای وزن مولکولی 261.321  گرم بر مول است، می‌باشد.

نکات ایمنی

اقدامات احتیاطی معمول در هنگام کار با مواد شیمیایی باید رعایت شود. به ویژه دستکش‌های محافظ، عینک ایمنی، لباس محافظ و یک ماسک گرد و غبار یا ماسک تنفسی باید استفاده شود.از تماس این محصول با چشم، پوست یا لباس پرهیز کنید. در صورت تماس با پوست یا چشم، آن ناحیه را به طور کامل با آب فراوان بشویید. اختلاط با اسیدها یا محلول‌های آبی حاوی اسید می‌تواند منجر به انتشار مواد سمی یا گاز انفجاری سولفید هیدروژن شود.

سدیم‌دی‌اتیل دیتیوفسفات
(DTP)